| |
Distribuirani mjerni sustav upravljanja AD pretvorbom
U sklopu kolegija studenti će raditi na zajedničkom projektu distribuiranog
sustava upravljanja i nadzora AD pretvorbe.
Projekt će se pokušat voditi nekim načelima razvoja Open
Source softwarea. Naime, upravo je nevjerojatan uspjeh takvog, gotovo kaotičnog
načina razvoja programske podrške (pogledajmo samo brzinu razvoja Linux-a).
Iskusni programer i poznavatelj Open Source zajednice, Eric Raymond se u
svom radu The
Cathedral and the Bazaar bavi upravo ovim fenomenom. U radu se analizira
uspjeh razvoja Open Source softwarea i daju neke konkretne smjernice kojih bi se
svaki Open Source projekt trebao držati.
Naravno, zbog ograničenog broja sudionika na projektu (studenti koji su upisali
ovaj kolegij) nekih se preporuka neće biti moguće držati, a neke će biti nešto
izmijenjene. Rezultat takvog načina vođenja projekta bi trebao biti veći
interes i (dobrovoljni) angažman studenata te brže napredovanje projekta.
Pravila rada na projektu su slijedeća:
- Na početku rada na projektu već postoji osnovni, potpuno primitivan
kostur sustava. On je funkcionalan kako bi ga studenti odmah mogli početi
koristiti, testirati i nadograđivati.
- Potrebno znanje i "inspiraciju" za nadogradnju sustava studenti
dobivaju kroz obavezne laboratorijske vježbe.
- Jedine obaveze studenata na projektu su:
A) na kraju projekta se svatko mora znati služiti sustavom
B) na kraju projekta svatko mora poznavati dijagrame toka programskih modula
sustava
C) unutar prvih 30 dana rada na projektu svatko mora barem jednom
doprinijeti razvoju sustava koliko god malim dijelom koda u sklopu bilo
kojeg modula sustava.
- Svaki angažman studenta koji prelazi njegove osnovne obaveze na projektu
je dobrodošao, ali ovisi isključivo o njegovoj dobroj volji.
- Asistent je voditelj projekta, tj. onaj koji u dogovoru sa drugima
koordinira razvoj.
- Unutar grupe izabiru se dva studenta koji će u projekt uložiti više
truda nego ostali. Oni će svojim doprinosom podržavati trajni razvoj
sustava. Za njih ne vrijede minimalne obaveze iz točke 3, ali njihov trud
donosi beneficije prilikom polaganja ispita.
- Posebno dobre ideje i kvalitetni prilozi projektu bit će nagrađeni
(literatura iz područja kojim se bavi projekt).
- Nova verzija sustava mora izaći svakih 10 dana. Koliko će novih mogućnosti
biti uključeno u nju nije važno. Najvažnije je redovito izlaženje novih
verzija.
- Svaka nova verzija sustava bit će popraćena odgovarajućim izvještajem
o novim mogućnostima, imenima ljudi koji su doprinijeli pojedinom modulu,
smjernicama za dalje...
O svemu se tome brine asistent. Sve će se moći naći na webu projekta, a
redovita komunikacija će se obavljati putem "development" mailing
liste.
- Dokumentiranje je vrlo poželjno. Svaku promjenu koju se napravi preporučljivo
je čim kvalitetnije izdokumentirati. Ukoliko netko želi, može se baviti
isključivo dokumentiranjem programske podrške koju su drugi izradili.
Evo kako izgleda shema sustava:
|