Distribuirani mjerni sustav upravljanja AD pretvorbom

U sklopu kolegija studenti će raditi na zajedničkom projektu distribuiranog sustava upravljanja i nadzora AD pretvorbe.

Projekt će se pokušat voditi nekim načelima razvoja Open Source softwarea. Naime, upravo je nevjerojatan uspjeh takvog, gotovo kaotičnog načina razvoja programske podrške (pogledajmo samo brzinu razvoja Linux-a). Iskusni programer i poznavatelj Open Source zajednice,  Eric Raymond se u svom radu The Cathedral and the Bazaar bavi upravo ovim fenomenom. U radu se analizira uspjeh razvoja Open Source softwarea i daju neke konkretne smjernice kojih bi se svaki Open Source projekt trebao držati.
Naravno, zbog ograničenog broja sudionika na projektu (studenti koji su upisali ovaj kolegij) nekih se preporuka neće biti moguće držati, a neke će biti nešto izmijenjene. Rezultat takvog načina vođenja projekta bi trebao biti veći interes i (dobrovoljni) angažman studenata te brže napredovanje projekta.

Pravila rada na projektu su slijedeća:

  1. Na početku rada na projektu već postoji osnovni, potpuno primitivan kostur sustava. On je funkcionalan kako bi ga studenti odmah mogli početi koristiti, testirati i nadograđivati.
  2. Potrebno znanje i "inspiraciju" za nadogradnju sustava studenti dobivaju kroz obavezne laboratorijske vježbe.
  3. Jedine obaveze studenata na projektu su:
    A) na kraju projekta se svatko mora znati služiti sustavom
    B) na kraju projekta svatko mora poznavati dijagrame toka programskih modula sustava
    C) unutar prvih 30 dana rada na projektu svatko mora barem jednom doprinijeti razvoju sustava koliko god malim dijelom koda u sklopu bilo kojeg modula sustava.
  4. Svaki angažman studenta koji prelazi njegove osnovne obaveze na projektu je dobrodošao, ali ovisi isključivo o njegovoj dobroj volji.
  5. Asistent je voditelj projekta, tj. onaj koji u dogovoru sa drugima koordinira razvoj.
  6. Unutar grupe izabiru se dva studenta koji će u projekt uložiti više truda nego ostali. Oni će svojim doprinosom podržavati  trajni razvoj sustava. Za njih ne vrijede minimalne obaveze iz točke 3, ali njihov trud donosi beneficije prilikom polaganja ispita.
  7. Posebno dobre ideje i kvalitetni prilozi projektu  bit će nagrađeni (literatura iz područja kojim se bavi projekt).
  8. Nova verzija sustava mora izaći svakih 10 dana. Koliko će novih mogućnosti biti uključeno u nju nije važno. Najvažnije je redovito izlaženje novih verzija.
  9. Svaka nova verzija sustava bit će popraćena odgovarajućim izvještajem o novim mogućnostima, imenima ljudi koji su doprinijeli pojedinom modulu, smjernicama za dalje...
    O svemu se tome brine asistent. Sve će se moći naći na webu projekta, a redovita komunikacija će se obavljati putem "development" mailing liste.
  10. Dokumentiranje je vrlo poželjno. Svaku promjenu koju se napravi preporučljivo je čim kvalitetnije izdokumentirati. Ukoliko netko želi, može se baviti isključivo dokumentiranjem programske podrške koju su drugi izradili.

Evo kako izgleda shema sustava:

 

 
 
 
Ukoliko imate pitanja ili komentara o ovim web stranicama, obratite se na PPMPS-webmaster@zesoi.fer.hr  
Posljednja izmjena: 15 October, 2002